مهم ترین معایب و عوارض کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو Complications of eyebrow transplant بیشتر تورم و کبودی است. اما گاهی اوقات خارش ابروها و عفونت هم در ابرو می‌تواند برایتان دردسرهایی را ایجاد کند. البته پوسته پوسته شدن اطراف ابرو از دیگر معایب و عوارض کاشت ابرو است که همراه با ریزش ابرو تا اندازه‌ای نگران کننده است. اگر تمایل دارید با عوارض دیگری از کاشت ابرو آشنا شوید در ادامه این متن همراه ما باشید.

مهمترین عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی است که توسط متخصصین زیبایی و پوست و مو انجام می‌شود. در این نوع عمل یک پزشک حاذق برای کاشت ابرو به موارد مهمی مانند میزان تراکم، مقدار پیوند و بودجه شما توجه زیادی دارد. در نهایت با بررسی های لازم از روش های مختلفی مانند FUT، BHT، FIT و غیره برای کاشت ابرو استفاده می‌کند. اگر چه این روش های نامیده کاملاً علمی و پیشرفته هستند اما گاهی اوقات در جدیدترین کاشت ابرو هم عوارض جانبی دیده می‌شود‌ که در ادامه به معرفی مهمترین آن‌ها می‌پردازیم.

درد و بی حسی

بعد از اینکه کاشت ابرو را انجام دهید تا چند روز اول احساس درد و بی حسی در نواحی اطراف ابرو دارید.

ظاهر غیر طبیعی

از آنجایی که برای کاشت ابرو از ریشه موهای سر استفاده می‌شود پس کاملاً عادی است که تا مدتی موهای ابروی شما بعد از گذشت چند ماه حالت غیر طبیعی داشته باشند.

خارش ابروها

یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو که خیلی اذیت کننده است خارش ابروهاست. بهتر است برای کم کردن این خارش ها با توصیه پزشک معالج از پمادهای مخصوصی استفاده کنید. اگر چه خارش ابروها احساس خوشایندی نیست ولی سعی کنید آن‌ها را نخارانید. چون دستکاری ابروها سبب می‌شود تا فولیکول های کاشته شده بیرون بیایند.

مشکلات کاشت ابرو

خونریزی ابرو بدترین عوارض کاشت ابرو

توجه داشته باشید که در بیشتر کاشت های ابرو مقدار کمی خونریزی وجود دارد. یعنی تا زمان بهبودی زخم های کاشت ابرو ممکن است که مقداری خون و آب از محل کاشت فولیکول ها تراوش کند. در چنین حالتی سعی کنید اصلاً این خون و آب را پاک نکنید چون خودشان خشک شده و به مرور می‌ریزند. اگر نگران وارد شدن خون و آب به درون چشمتان هستید فقط به آرامی با یک گاز استریل از دور جلوی این کار را بگیرید.

عفونت در ابرو

یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو عفونت های ناحیه است. هر چند که پزشک متخصص برای کاشت ابرو تمام موارد بهداشتی را رعایت می‌کند. اما احتمال دارد که بر اثر قرار گرفتن شما در برابر نور خورشید و یا استفاده از آب در چند روز اول کاشت ابرو عفونت هایی در ناحیه ایجاد شود. پس بهتر است برای رفع این مشکل با مشورت پزشک خود از داروهای آنتی بیوتیک استفاده کنید.

پوسته پوسته شدن اطراف ابرو

از آنجایی که کاشت ابرو سبب می‌شود تا تولید چربی در اطراف ابرو کاهش پیدا کند در نتیجه به دنبال خشکی و زبری نواحی اطراف ابرو نیز پوسته هایی به وجود می‌آید. البته این پوسته ها نهایتاً در طول ۵ الی ۱۴ روز از بین می‌روند‌. فقط سعی کنید این پوسته ها را دستکاری نکنید چون زمان بهبودی شما طولانی‌تر می‌شود.

ریزش ابروها از شایع ترین عوارض کاشت ابرو

بعد از اینکه کاشت ابرو را انجام دادید معمولاً پس از ۲ هفته می‌بینید که ابروها ریزش پیدا می‌کنند. اصلاً نگران نباشید چون فقط ساقه ابروها ریخته می‌شود و در حقیقت ریشه‌ی آن‌ها سر جای خود وجود دارند. البته این نوع ریزش ها موقت هستند و بعد از مدتی خود به خود متوقف می‌شود. در واقع ریزش موها به این معنا است که کاشت ابرو با موفقیت انجام شده و نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

رشد سریع ابروها

شاید جالب ترین عوارض کاشت ابرو رشد سریع ابروها باشد. از آنجایی که ابروهای کاشته شده قسمتی از موهای سر است پس مرتباً بلند می‌شوند. از این رو لازم است تا مدام ابروهای خود را کوتاه کنید چون ابروهای بلند قطعاً ظاهر نامرتبی را به چهره شما می‌دهد.

پر رنگ بودن ابروها

گاهی اوقات بعد از کاشت ابرو شاید متوجه شوید که رنگ ابروهای شما تقریباً غیر عادی است. چون همیشه رنگ موهای سر پررنگ‌تر از موهای ابرو است. پس در چنین حالتی می‌توانید با توصیه پزشک ابروهایتان را رنگ کنید و حالت طبیعی به چهره خود بدهید.

نگران کننده ترین عوارض کاشت ابرو

بعد از اینکه شما با هزینه و دردسرهای زیاد ابرو کاشتید شاید در ماه های اولیه هیچ تار مویی را در ابروهای خود مشاهده نکنید. چون رشد ابروهای جدید بسیار کم است و حتی ۶ تا ۹ ماه طول می‌کشد که به نتیجه مطلوبی برسید. پس بعد از کاشت ابرو صبور باشید چون تا یک سال چهره شما به حالت عادی برنمی‌گردد. ضمن اینکه ابروهایتان تا مدت کوتاهی بدم فرم هستند. زیرا بین تار ابروهای قدیمی و جدید یک ناهماهنگی از نظر رنگ، ضخامت و جهت رویش وجود دارد.

جوش های عفونی در ابروها

دقت کنید که بعد از کاشت ابرو جوش هایی به شکل دانه های قرمز رنگ در بین ابروها ایجاد می‌شود. گاهی اوقات این ضایعات به شکل جوش های چرکی هستند که التهاباتی را در پوست ابرو به وجود می‌آورند. پس لازم است تا در چنین مواقعی با مشورت پزشک از پمادهای آنتی بیوتیک استفاده کنید.

تورم و کبودی

تورم و کبودی از دیگر عوارض کاشت ابرو به شمار می‎روند. در این خصوص معمولا پیشنهاد میشود که حداقل به مدت 5 ساعت بعد از کاشت ابرو از حرکاتی مثل تند راه رفتن، خم شدن، دویدن و هرگونه حرکت شدید دیگر خودداری کنید.
در صورت لزوم برای برداشتن شیء از روی زمین به جای خم شدن بنشینید و همچنین برای کاهش تورم از کمپرس گرم در ناحیه ابرو استفاده کنید.

محدودیت حرکت فیزیکی

همانطور که اشاره داشتیم لازم است که حدود 7 روز بعد از عمل کاشت ابرو از انجام حرکات فیزیکی شدید خصوصا هرگونه ورزش خودداری کنید. بعد از 7 روز امکان انجام ورزش های سبک وجود دارد. در نهایت بعد از گذشت 14 روز برای انجام هرگونه محدودیت فیزیکی آزاد هستید.

بروز فولیکولیت در محل کاشت ابرو

در برخی مواقع در محل کاشت ابرو فولیکولیت هایی مثل آکنه یا جوش پدید می‌آیند که برای رفع آن باید از پماد آنتی بیوتیک مخصوص استفاده کنید.
فولیکولیت عارضه ای است که معمولا در بسیاری از افرادی که کاشت ابرو را انجام می دهند، دید می‌شود و به راحتی نیز قابل درمان است.

رشد کم موهای پیوند زده شده

رشد نامطلوب موهای کاشته شده از جمله مشکلاتی است که در برخی موارد دیده میشود. با وجود اینکه این موضوع ممکن است باعث دلسرد شدن فرد شود اما باید دانست که رویش موهای کاشت شده در ناحیه ابرو ممکن است چند ماه زمان ببرد. اما اگر با گذشت این زمان همچنان موهای پیوند خورده رشد کمی داشت احتمالا قرار نیست در آینده تفاوت چندانی پدیدار شود.

آیا میتوان از عوارض کاشت ابرو جلوگیری کرد؟

با وجود اینکه خیلی از عوارض کاشت ابرو اجتناب ناپذیر هستند، شما میتوانید با رعایت نکاتی مثل مصرف دارو های مسکن و خوددای از پرخوری در رژیم غذایی خود از بروز برخی از این عوارض جلوگیری کنید. همچنین فراموش نکنید که تا 14 روز بعد از کاشت ابرو، باید بسیار محتاط باشید و خصوصا از برداشتن خودسرانه نوار پانسمان بعد از 24 ساعت ابتدایی خودداری کنید.

ژل ابرو یک جایگزین طبیعی

اگر میخواهید یکباره از تمام عوارض کاشت ابرو خلاص شوید، کافی است از ژل ابروی کُد استفاده کنید! ژل ابروی کُد از عصاره روغن های تقویت کننده تولید شده و بدون هیچگونه آسیب یا ریزش، در کنار نگهدارنگی بالا ابرو های خوش فرم و خوش حالتی را به شما هدیه میدهد.

سخن پایانی

اگر می خواهید با کاشت ابرو، چهره شما حالتی یکدست و عادی داشته باشد لازم است قبل از انجام این عمل زیبایی با تمامی عوارض کاشت ابرو آشنا شوید. چون گاهی اوقات این عمل های زیبایی می‌تواند شما را به دردسرهای بزرگی بیاندازد. البته امروزه برای داشتن ابروهایی خوش حالت و جذاب می‌توانید از ژل های ابرو در رنگ های متنوع هم به راحتی استفاده کنید. تهیه و کاربرد این نوع ژل ها خیلی ساده و راحت است. از طرفی با کمترین هزینه بیشترین زیبایی را برای چهره شما به را به ارمغان می‌آورد. یکی از معتبرترین ژل های ابرویی که در بازار طرفداران زیادی پیدا کرده است ژل ابروی ژل کُد است. فروشگاه ژل کد اکسیر تقویت کننده مژه و ابرو کُد را در بالاترین سطح کیفی عرضه می‌کند.

امتیاز یادتون نره

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *