ساخت ماسک با شی باتر برای پوست، مو و زیبایی

ساخت ماسک با شی باتر

شما با ساخت ماسک با شی باتر Mask with shea butter در خانه می توانید مانع از پیری زودرس شوید. همچنین لک و چروک های ایجاد شده روی سطح پوست خود را از بین ببرید. چون شی باتر خاصیت مرطوب کنندگی زیادی دارد و کاملاً ضد التهابی است. اصولاً ماسک هایی که با شی باتر ساخته می شوند ترک های پوستی و خشکی پوست سر را برطرف می‌کنند سپس باعث پرپشت شدن موی سر و ابرو می شوند‌. چنانچه علاقه دارید تا با استفاده از شی باتر در خانه ماسک تهیه کنید تا پایان این متن همراه ما باشید.

ساخت ماسک با شی باتر

اگر چه شی باتر یک ماده معجزه آسا و گیاهی است و به تنهایی به شکل یک کرم مرطوب کننده به کار می‌رود. اما برای اینکه از خواص شی باتر بیشتر استفاده کنید بهتر است در تهیه ماسک خانگی با شی باتر حتماً آن را با مواد مفید دیگری مثل آووکادو، ژل آلوئه ورا، روغن زیتون و غیره ترکیب کنید. پس ما در اینجا طرز ساخت ماسک با شی باتر را با چند ماده دیگر به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه ماسک شی باتر

  • آووکادو
  • ژل آلوئه ورا
  • ۲ قاشق مربا خوری روغن زیتون
  • ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری شی باتر به صورت کرم شکل و خام

ساخت ماسک با شی باتر

طرز ساخت ماسک با شی باتر

در ابتدا پوست آووکادو را جدا کنید. سپس با کمک یک وسیله مناسب مثل گوشت کوب آن را له کنید تا کاملاً به شکل خمیری دربیاید. بعد از آن مقداری ژل آلوئه را به خمیر آووکادو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. حالا لازم است تا شی باتر را درون ظرفی بریزید و با حرارت ملایم ذوب کنید. می توانید برای این کار شی باتر را درون مایکروویو هم قرار دهید.

در آخر شی باتر، روغن زیتون و ترکیب آووکادو و ژل آلوئه ورا را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ماسک یکدست و ایده آلی را به دست آورید. توجه داشته باشد که شی باتر را می توانید با هر ماده دیگری مثل تخم مرغ، روغن کرچک و روغن های دیگری مخلوط کنید تا در کمترین زمان بیشترین زیبایی را برای پوست و موی شما به ارمغان آورد.

کاربرد ماسک شی باتر

کاربرد ماسک شی باتر

اگر ساخت ماسک با شی باتر را به طور مطلوبی انجام داده اید حالا می توانید این ترکیب طبیعی و شگفت انگیز را مانند یک ژل روی مو و هر قسمت از پوست خود بمالید. البته برای نتیجه بهتر اجازه دهید تا ماسک شی باتر به مدت سی دقیقه روی محل مورد نظر باقی بماند. سپس پوست و موی خود را به آرامی با یک شامپو ملایم و غیر اسیدی شستشو دهید. سعی کنید این کار را در هفته چند بار تکرار کنید تا به سادگی چین و چروک های روی پوست خود را از بین ببرید.

سخن پایانی

و اما در پایان این مطلب خوب است بدانید که شی باتر یک ماده 100 درصد گیاهی و خارجی است که به سادگی نمی توانید آن را در بازارهای داخل کشور تهیه کنید. البته امروزه مواد تقلبی زیادی به شکل کره و خامه ای در بازار به عنوان شی باتر اصل عرضه می شود‌. در حالی که این مواد می توانند آسیب های جبران ناپذیری را به پوست و موی شما بزنند. به همین منظور اگر تمایل دارید تا از خواص شی باتر بهره کافی را ببرید ما به شما پیشنهاد می دهیم‌ از محصولات ایرانی ژل کد استفاده کنید.

چون کرم شی باتر ژل کد و سایر محصولات این شرکت ضامن سلامت پوست و موی شما هستند. از طرفی کرم های ژل کد به دلیل داشتن شی باتر باکیفیت و عصاره چند مواد مغذی دیگر می توانند مانند یک اکسیر جوانی عمل کنند. در واقع ژل ها و کرم های ژل کد بدون هیچ نوع آسیب و حساسیتی جوان سازی پوست شما را در کمترین زمان انجام می دهند.

امتیاز یادتون نره

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *