11 خواص و فواید شی باتر برای پوست و مو

شی باتر یا کره شی نوعی روغن گیاهی است که از نتیجه استخراج دانه های درخت شی در آفریقا به دست می‌آید. این روغن از کاربرد بالایی در جهت درمان بیماری های پوست و مو برخوردار است و امروزه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب:

  • شی باتر چیست و چه مزایایی دارد؟
  • 1-شی باتر یک مرطوب کننده درجه یک
  • 2-شی باتر حاوی آنتی اکسیدان است
  • 3-شی باتر درمان شوره سر
  • 4-تسکین اختلالات پوستی
  • 5-شی باتر یک روغن ضد قارچ
  • 6-محافظت از پوست نوزادان
  • 7-بی خطر برای انواع پوست
  • 8-کلاژن سازی و بازسازی سلولی
  • 9-مراقبت از لب
  • 10-شی باتر باعث چرب شدن پوست نمیشود
  • 11-حفظ نرمی و لطافت مو
  • کرم شی کد (Shea Code)

شی باتر چیست و چه مزایایی دارد؟

شی باتر چیست و چه مزایایی دارد؟

این روغن در اصل یک روغن جامد است و به دلیل شباهت زیادی که به کره دارد به آن کره شی گفته می‌شود. قبل از هر چیز باید بدانید که این روغن بی‌دلیل به شهرت جهانی نرسیده است. شی باتر حاوی میزان بالایی از ویتامین‌ها و اسید های چرب مغذی است که در کنار یکدیگر یک روغن بی‌نظیر جهت مراقبت از سلامت پوست و مو را تشکیل می‌دهند.

در ادامه این متن به 11 مورد از فواید شی باتر برای پوست و مو خواهیم پرداخت.

1-شی باتر یک مرطوب کننده درجه یک

شی باتر از ترکیبات مختلفی از جمله اسید های چرب لینولئیک، اولئیک و… تشکیل شده است و وجود این ترکیبات است که این روغن را به یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده قدرتمند تبدیل می‌کند. زمانی که شی باتر به صورت موضعی استفاده شود، ترکیبات روغنی آن با سرعت بسیار بالایی جذب می‌شوند و رطوبت لازم را به پوست انتقال می‌دهند.

2-شی باتر حاوی آنتی اکسیدان است

شی باتر سرشار از ویتامین A و E بوده و این ویتامین‌ها خواص آنتی‌اکسیدانی را در این روغن فعال می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها جزء مهم‌ترین نیرو های ضد پیری در بدن هستند و این وظیفه را دارند که از سلول های پوستی در برابر رادیکال های آزاد محافظ کنند.

3-شی باتر درمان شوره سر

یک روش سریع و کاربردی برای درمان شوره سر، بازگرداندن رطوبت لازم به پوست خشک سر است. فواید شی باتر در این مورد خاص نیز قابل توجه است.

شی باتر می‌تواند به عنوان یک مرطوب‌کننده در جهت کاهش شوره سر نیز استفاده شود. هر چند که هنوز اثرات انفرادی استفاده از این روغن برای درمان شوره سر به اثبات نرسیده است، اما استفاده از آن به همراه سایر مرطوب‌کننده‎ها اثرگذاری بالایی به دنبال دارد.

4-تسکین اختلالات پوستی

ویژگی ضد التهابی شی باتر برای تسکین برخی مشکلات پوستی نظیر خارش های آزار دهنده بسیار موثر است. برای مثال شما میتوانید از شی باتر در جهت بهبود برخی اختلالات پوستی التهابی نظیر اگزما، درماتیت، پسوریازیس و… بهره ببرید.

5-شی باتر یک روغن ضد قارچ

شی باتر یک روغن ضد قارچ

شی باتر به عنوان یک ماده موثر و قدرتمند جهت مقابله با عفونت های پوستی ناشی از قارچ‌ها کاربرد دارد. هر چند که ممکن است این محصول برای درمان تمامی مدل های عفونت قارچی کاربردی نباشد، اما بی‌شک برای از بین بردن اسپور یا هاگ قارچ های مربوط به عفونت کرم حلقوی یا قارچ پا تاثیرگذار است.

6-محافظت از پوست نوزادان

شی باتر یک مرطوب‌کننده طبیعی، خالص و بدون مواد شیمیایی محسوب ‌می‌شود؛ بنابراین می‌توانید با خیال راحت از خواص نرم‌کنندگی آن برای پوست نازک و حساس کودکان استفاده کنید.

7-بی خطر برای انواع پوست

شی باتر برخلاف خیلی از محصولات مشتق از آجیل های درختی، دارای مقادیر بسیار کمی از پروتئین های آلرژی‌زا است. حتی شواهد پزشکی نیز تا به حال موردی از حساسیت شی باتر، از طریق استفاده موضعی را تایید نکرده‌اند.

شی باتر از قدرت آبرسانی به پوست برخوردار است، فاقد هرگونه ماده تحریک‌کننده شیمیایی بوده و تقریبا برای انواع پوست مناسب می‌باشد. در ادامه این مطلب خیلی دقیق‌تر با فواید شی باتر آشنا خواهیم شد.

8-کلاژن سازی و بازسازی سلولی

تری ترپن یکی از ترکیبات شیمیایی و طبیعی موجود در شی باتر است که از تخریب رشته های کلاژن جلوگیری می‌کند. جلوگیری از بروز چین و چروک پوست تنها یکی از فواید این ترکیب شیمیایی به شمار می‌رود.

9-مراقبت از لب

شی باتر می‌تواند رطوبت و مواد مغذی ضروری را در جهت حفظ سلامت لب‌ها فراهم کند. خصوصا در فصل سرما و یا در آب و هوای گرم و خشک، استفاده از آن در جهت درمان خشکی و ترک لب یک انتخاب عالی به شمار می‌رود.

10-شی باتر باعث چرب شدن پوست نمیشود

یکی از دلایل محبوبیت شی باتر این است که استفاده از آن با چرب شدن پوست و مو همراه نمی‌شود! حتی با وجود اینکه این محصول ظاهری کاملا چرب دارد اما وجود اسید لینولنیک و اسید اولئیک موجود در آن، نوعی تعادل چربی بر روی پوست ایجاد می‌کنند و فرآیند جذب این روغن را نیز تسریع می‌بخشند.

11-حفظ نرمی و لطافت مو

شما می‌توانید از روغن شی باتر به عنوان یک نرم‌کننده قوی برای مو های خشک استفاده کنید. برای این کار تنها لازم است که آن را بر روی مو های خود ماساژ دهید و بگذارید تا به مدت 30 دقیقه بر روی مو های شما باقی بماند.

کرم شی کد (Shea Code)

محصولات ارگانیک و طبیعی برای پوست و مو می‌توانند جایگزین بسیار مناسبی برای محصولات متفرقه بازاری باشند. برای مثال در این مورد کرم شی باتر با کد (Shea Code) یک محصول باکیفیت و اصیل از برند «ژل کد» هست که در جهت حفظ سلامت و زیبایی پوست و موی شما قابل استفاده می‌باشد.

امتیاز یادتون نره

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *