عوارض تزریق فیلر ابرو

تزریق فیلر ابرو  مانع از افتاده شدن پوست زیر ابروی شما می‌شود. همچنین هر نوع چین و چروک در پیشانی را برطرف می‌کند. در واقع تزریق فیلر با لیفت کردن ابرو باعث شکل دهی به ابروهایتان می‌شود در نتیجه ظاهر جذاب تری را به چهره شما می دهد. پس به سادگی با تزریق کردن فیلر ابرو می توانید شادابی و جوانی خود را بازگردانید. اما متأسفانه استفاده از تزریق فیلر در نواحی اطراف ابرو دارای عوارض متعددی هم است که در ادامه برخی از این عوارض جانبی را به شما معرفی می‌کنیم.

تزریق فیلر ابرو بدون جراحی

اگر برای لیفت ابرو و برگرداندن زیبایی ظاهری ابروهای خود تمایلی به جراحی‌های مختلف ندارید. تزریق فیلر می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. چون لیفت ابرو توسط موادی مثل فیلر کاملاً روشی غیر تهاجمی است. یعنی دوره بهبودی ندارد و سریعاً نتایج خود را در کوتاه‌ترین زمان نشان می دهد. از طرفی دیگر تزریق فیلر تنها در چند دقیقه با استفاده از بی حسی نواحی مورد نظر انجام می‌شود.

اما به یاد داشته باشید خانم هایی که باردار، شیرده و دیابتی هستند نمی‌توانند از تزریق فیلر استفاده کنند. حتی کسانی که دچار پلاک دهان و دندان هستند یا اختلالات روانی دارند هم نباید فیلر را تزریق کنند. اگر چه تزریق فیلر باعث حالت دهی ابروهایتان می‌شود و چهره جذاب تری را به شما می دهد ولی می‌تواند خطراتی را برایتان ایجاد کند.

فیلر ابرو

عوارض تزریق فیلر ابرو

یکی از مهم‌ترین نکات تزریق فیلر ابرو کمک گرفتن از یک متخصص پوست باتجربه کافی است. ولی حتی در برخی شرایط هم ممکن است که تزریق فیلر سبب عوارض جانبی شود‌ مثل:

  • تراوش فیلر بعد از تزریق شدن در ابرو
  • عفونت یا ایجاد حساسیت های پوستی همراه با خارش
  • برآمدگی های کوچک در قسمت تزریق فیلر
  • صدمه دیدن عروق خونی به علت تزریق
  • انسداد تعدادی از بافت ها
  • کبودی و تورم در پوست زیر ابرو
  • التهابات و قرمزی پوست تا مدت طولانی
  • درد خفیف به دلیل داروی بی حسی و غیره

میزان ماندگاری فیلر ابرو

در بیشتر اوقات این نوع پرکننده پوستی تنها در مدت زمان محدودی بین ۶ تا ۱۲ ماه به ابروهای شما فرم و شکل زیبایی را می دهد. البته اگر ژل فیلر همراه با چربی باشد مدت ماندگاری تزریق فیلر ۲ تا ۴ سال است. ولی چنانچه تزریق فیلر با اسید انجام شود ماندگاری آن‌ها تنها چند ماه است‌. بنابراین میزان ماندگاری تزریق فیلر ابرو به نوع ماده فیلر و مهارت پزشک متخصص بستگی دارد. البته امروزه با توجه به بودجه شما و مقدار چین و چروک در نواحی اطراف ابرو متخصصین زیبایی از فیلرهای متخلفی استفاده می‌کنند که شناخته ترین آن‌ها عبارتند از:

  • اسید هیالورونیک: این ماده با جذب آب، پوست زیر ابرو را حجیم‌تر می‌کند.
  • پلی ال لاکتیک اسید یا همان اسکالپترا: این نوع فیلر باعث رشد کلاژن های اطراف ابرو در چندین ماه می‌شود‌.
  • هیدروکسی آپاتیت یا همان رادیس: این نوع فیلر با تشدید کلاژن سازی نواحی ابرو را شاداب‌تر می‌کند.
  • کلاژن بوین یا همان کلاژن گاوی: این فیلر شناخته شده نسبت به سایر فیلرهای دیگر قیمت ارزان تری دارد. ولی سبب حساسیت های بیشتری می‌شود و ماندگاری کمتری نسبت به سایر فیلرهای دیگر دارد. البته میزان ماندگاری تزریق فیلر ابرو به مراقبت های پس از فیلر هم بستگی دارد.

تزریق فیلر ابرو

مراقبت های بعد از فیلر ابرو

اگر تمایل دارید تا تزریق فیلر ابرو زیبایی قابل توجهی را به چهره شما بدهد. لازم است بعد از تزریق فیلر حتماً از کمپرس سرد استفاده کنید چون این کار ورم و درد نواحی ابرو را کاهش می دهد. فراموش نکنید که احتمال بروز عفونت در قسمت تزریق فیلر زیاد است پس سعی کنید تا چند ساعت محل تزریق فیلر را لمس نکنید و به سراغ لوازم آرایش نروید. در بیشتر مواقع پزشک متخصص از شما می خواهد که حداقل تا ۲ هفته نواحی اطراف ابرو را دست کاری نکنید چون زمان زیادی لازم است تا فیلر تزریق شده به خوبی در بین بافت ها نفوذ کند. پس تا چند هفته سعی کنید صورت خود را ماساژ ندهید‌.

همچنین از میکرودرم ابریژن و حتی آرایش های نیمه دائمی خودداری کنید. نکته مهم‌تر اینکه شما بعد از تزریق کردن فیلر ابرو اجازه ندارید تا ۴۸ ساعت ورزش کنید. از طرفی باید به دور از اشعه ماورای بنفش باشید. بهتر است برای التیام بخشیدن به محل تزریق فیلر از کرم های ضدعفونی استفاده کنید. به شما توصیه می‌کنیم چند شب اولی که تازه فیلر را تزریق می کنید به قسمت پشت بخوابید تا ژل تزریق شده جا به جا نشود.

فراموش نکنید که تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق فیلر استفاده از برخی کرم ها مثل BHA و AHA یا پمادهای رتینول و ویتامین ث می‌تواند برایتان مضر باشد. مهم‌تر اینکه نباید تا مدتی به محل تزریق فیلر فشار وارد شود چون ممکن است که ابروها حالت غیر طبیعی پیدا کنند.

سخن پایانی

تزریق فیلر ابرو می‌تواند به خوبی خط اخم و چین و چروک های بین ابرو را برطرف کند. ضمن اینکه انواع فیلر ابرو خطوط عمیقی که در نواحی مختلف پیشانی ایجاد شده است را محو کند. اما روش های دیگری هم مانند استفاده از ژل ابروی ژل کد می‌تواند یک راهکار ساده تری برای شما باشد. اصولاً ژل های ابروی ژل کد در سریع‌ترین زمان بدون هیچ نوع عوارض جانبی بهترین حالت دهی را در ابروهایتان ایجاد می‌کند.

این روش نیازی به جراحی و بی حسی ندارد. از طرفی هیچ آسیبی را مانند کبودی، تورم و برآمدگی را هم به ابروهای شما نمی‌زند. پس برای جلوگیری از عفونت های احتمالی و جا به جایی ژل بعد از تزریق فیلر ابرو بهتر است برای جوانسازی صورت خود به سراغ ژل ابرو با برند ژل کد بروید. این نوع ژل در رنگ های متنوع برای افراد جوان و کسانی که میانسال هستند روش بسیار مناسبی است. چون بدون هیچ نوع درد و خونریزی با لیفت ابرو باعث زیباتر شدن چهره شما در کوتاه‌ترین زمان می‌شود.

امتیاز یادتون نره

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *