عوارض لیفت ابرو

عوارض لیفت ابرو

حالت ابروها در چهره تاثیر فوق العاده‌ای دارد و اگر بدانید که چه نوع و فرمی از ابرو به صورت شما می‌آید، می‌توانید مدل زیباتری به چهره‌تان بدهید. امروزه روش‌های زیادی برای بالا بردن ابروها و بازتر شدن پیله‌ی چشم وجود دارد که برخی از آن‌ها بی‌ضرر و بسیاری دیگر ممکن است پرخطر باشند.. در این مطلب ما قصد داریم درمورد عوارض لیفت ابرو که در بسیاری از موارد، رایج هم هست با شما صحبت نماییم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لیفت ابرو چیست؟

لیفت یا همان بالا کشیدن ابرو، به واسطه­ ی تزریق ژل، یا به وسیله‌ی جراحی از جمله عمل‌های زیبایی است که انجام می‌شود و بسیاری از افراد از نتیجه‌ی آن هم راضی هستند. اما کسانی که از لیفت ابرو خود نارضایتی دارند معمولا از عوارض لیفت ابرو شکایت می‌کنند.

اما عوارض لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو در چند حالت عوارض مختلفی را از خود نشان می‌دهد که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. بیهوشی

افرادی که برای جراحی لیفت ابرو بیهوش می‌شوند، اصولا عوارض مختلفی از جمله حالت تهوع، سردرد، اختلال در هوشیاری پس از بهوش آمدن و مواردی از این دست را تجربه می‌نمایند. این عوارض دائمی نیست، اما پس از جراحی آزار دهنده است.

2. برش‌های جراحی

برای لیفت ابرو، برش‌هایی بسیار نازک در جهت خط رویش ابرو زده می‌شود که این برش‌ها برای تغییر بافت زیر ابروها انجام می‌گیرد. جوش خوردن این برش‌ها و تغییر حالت آن برای افرادی که دوست ندارند جای آن باقی بماند بسیار آزار دهنده است.

همچنین این برش‌ها ممکن است وسیع بوده و در بخش‌هایی مانند کنار شقیقه‌ها نیز زده شود که ممکن است باعث ایجاد ناهنجاری در بافت پوست شما بشود. این مورد هم از جمله شایع‌ترین عوارض لیفت ابرو است که تقریبا می‌توان گفت همه‌ی کسانی که لیفت ابرو انجام می‌دهند آن را تجربه می‌نمایند.

3. خونریزی یا هماتوم

اگر قصد جراحی و لیفت ابرو را دارید، پزشک به شما می‌گوید که پس از جراحی ممکن است خونریزی داشته باشید یا محل زخمتان به درستی جوش نخورد. این عارضه را معمولا افرادی که دچار برخی بیماری‌های زمینه‌ای هستند تجربه می‌نمایند.

4. عفونت

اگر کار جراحی به درستی انجام نشود، ممکن است مواردی مانند عفونت را تجربه کنید که پس از لیفت ابرو برایتان پیش می‌آید. اغلب عفونت پس از جراحی به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی توسط بیمار است که می‌تواند باعث ناراحتی شخص بشود.

5. از بین رفتن تقارن ابرو

از بین رفتن تقارن ابرو

یکی از مهم‌ترین عوارض لیفت از بین رفتن تقارن میان دو ابرو و در نتیجه‌ عدم هماهنگی در صورت است. بسیاری از افراد از پزشک خود در این زمینه شکایت می‌کنند که چرا تعادل بین دو ابرویشان بهم خورد. این موضوع ممکن است به دلیل مشکلاتی که در عصب وجود دارد یا فلج عضلات صورت شکل بگیرد.

6. بی‌حسی و خارش

اگر شما هم از جمله افرادی هستید دچار حساسیت‌های پوستی می‌باشید، احتمالا این مشکل را پس از لیفت ابرو تجربه خواهید کرد. از جمله عوارض لیفت ابرو برای کسانی که در طی سالیان مختلف قرص‌های ضد حساسیت می‌خوردند، ایجاد التهاب، خارش، قرمزی و بی‌حسی‌های طولانی مدت در ناحیه‌ی تحت جراحی است که بسیاری از آن‌ها شدید و آزار دهنده نیز می‌باشد.

7. تغییر رنگ پوست

تغییر رنگ پوست

پس از لیفت ابرو، بسیاری از افراد متوجه می‌شوند که رنگ پوستشان در آن ناحیه تغییر کرده و با سایر بخش‌ها اصلا همخوانی ندارد. معمولا این امر با تورمات پوستی همراه است که به مرور زمان و پس از گذشت ۷۲ ساعت اصلاح شده و نیازی به ترمیم نیست. البته این موضوع هم از جمله عوارض لیفت ابرو است که باید درمورد آن بیشتر بدانید.

8. واکنش‌های آلرژیک

با وجود اینکه در این نوع عمل خاص معمولا از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود، اما واکنش‌ آلرژیک به دارو های بی‌حسی و بی‌هوشی از جمله عوارض احتمالی این عمل شمار می‌رود.

9. تورم و کبودی

احتمال بروز تورم و کبودی بسته به روش اجرای لیفت ابرو و شخص اجرا کننده، ممکن است خفیف یا شدید باشد. همچنین بعد از این عمل امکان تجربه سفتی در ناحیه ابرو نیز وجود دارد که گاها می‌تواند دردناک نیز باشد.

10. فاصله طولانی تا مشاهده نتیجه نهایی

این مورد در لیست عوارض لیفت ابرو قرار نمی‌گیرد اما باید بدانید که حدود 6 ماه زمان لازم است تا بتوانید نتیجه نهایی لیفت ابرو را مشاهده کنید. همینطور بهتر است بدانید که دوام لیفت ابرو به‌طور نیمه دائم است، هر چند که ریزش ابروی جدید هیچگاه به اندازه قبل از عمل نخواهد بود.

11. مراقبت قبل و بعد از عمل

اگر قصد دارید برای لیفت ابرو اقدام کنید باید به خاطر بسپارید که این عمل با مراقبت های قبل و بعد از عمل همراه است و نیازمند توجه زیادی در این خصوص می‌باشد.
برای مثال باید قبل از عمل از مصرف دارو های مختلفی از جمله آسپرین خودداری کنید و بعد از عمل نیز باید مراقبت عوارض و برش‌ها باشید. همچنین الزامی است که ارتباط خود را با دکتر بیماری های پوستی حفظ نمایید.

12. خطرات بهداشتی بعد از عمل

رعایت موارد بهداشتی یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه بعد عمل است چرا که عدم توجه به این مورد ممکن است موجب تورم، التهاب یا عفونت شود و حتی ریزش ابرو و مژه‌ها را به دنبال داشته باشد.

13. کراتین مضر برای چشم

بعد از عمل لیفت ابرو باید تا 24 ساعت از برخورد آب یا اشک چشم به ناحیه لیفت شده خودداری کنید چرا که کراتین موجود در مواد به کاررفته لیفت ابرو برای چشم مضر است و باید از برخورد آن با مژه‌ها و چشمان خود جلوگیری کنید. همچنین تا دو روز بعد از عمل نباید از مواد آرایشی در اطراف چشم خود استفاده کنید.

جمع‌بندی

تمام مواردی که ما در این مطلب به شما گفتیم در خصوص عوارض لیفت ابرو بود که باید با آن آشنا می‌شدید. اما افرادی هستند که واقعا می‌خواهند حالت ابروهایشان را تغییر دهند و بالاتر ببرند و چاره­ای جز جراحی نمیبینند. اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای تزریق فیلر ابرو یا جراحی‌های سنگین، از ژل ابروی ژل کد برای حالت دهی بهتر ابروهایتان استفاده نمایید. ژل ابروی رنگی این محصول، علاوه بر خوش حالت‌تر نمودن ابروهایتان، رنگ زیبایی هم به آن می‌دهد که شما را از هرنوع عوارض لیفت ابرو در امان نگه می‌دارد.

مزایای ژل ابرو

  • مناسب ابرو های کم‌حجم، متوسط و حجیم
  • به همراه عصاره روغن های تقویت کننده
  • در انواع رنگی و بی‌رنگ
  • قدرت نگهدارندگی بالا
  • مقرون به صرفه
  • ماندگاری بالا

فروشگاه ژل کد انواع ژل ابرو را در بالاترین سطح کیفی عرضه می‌کند.

امتیاز یادتون نره

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *